moet ik mijn cavia borstelen ?

moet je een cavia borstelen , en zo ja moet dat met een speciale kam of borstel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Een kortharige cavia kan zichzelf goed schoonhouden en heeft het in principe niet nodig. Een langharige cavia daar in tegen, kan dat minder goed zelf. Vaak gaat het haar klitten, vooral aan de achterkant. Verder vinden cavia's het zowiezo vaak fijn om zacht geborsteld te worden. Bij de dierenwinkel hebben ze daarvoor geschikte borstels!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een kortharige cavia uitborstelen is goed voor hun vacht. Als het erg vuil is kun je ze ook wassen met hondenschampoo. Niet nu doen daar is het veel te koud voor. Borstels zijn te koop bijde dierenspeciaalzaak of een luizenkamkopen bij de drogist