Kan het kwaad als onze kat haar eten uitspuugt en daarna weer opeet?

Onze kat schrokt soms zo snel haar eten naar binnen dat het daarna direct weer uitgespuugd wordt. Hierna begint ze het dan weer vrolijk opnieuw op te eten. Is dit laatste schadelijk voor haar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gedsiederrie zeg!
Het is wel schadelijk voor mijn eetlust ;-) Ontopic: dit is echt niet schadelijk!

Het beste antwoord

Weet je waarom de kat haar eten zo snel naar binnen werkt? Zijn er meerdere katten in huis?

Ik raad je aan om met de kat aan voedselverrijking te gaan doen. Dit houdt in dat je de kat geen eten in een bakje geeft (tenzij het blikvoer is), maar dat je bijvoorbeeld brokjes verstopt in huis, in een voederbal of andere eetspeeltjes. Een paar brokjes door het huis gooien is ook erg leuk.

Overigens zou ik hierover wel contact opnemen met de dierenarts. Er kan namelijk ook een medische reden zijn dat de kat zijn eten zo naar binnen schrokt en uitkotst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, kan geen kwaad, dat ze het daarna weer opeet.
14 jaar geleden
Nee, dit kan geen kwaad.
Mijn katten doen dit (helaas) ook wanneer ze even de kans krijgen - ze eten zelfs elkaars kots - maar ze leven allemaal nog en zijn gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, het kan geen kwaad, de vertering wordt alleen even onderbroken :)
gaat het om brokjes?
geef die dan voortaan in een lage schaal, vermengd met knikkers.
is niet gevaarlijk, en werkt goed.
je kat moet haar best nu doen om brokjes te pakken te krijgen, en kan niet meer schrokken.
succes!
Rieneke1