kunnen katten last hebben van de warmte?

hallo
ik heb 2 katten, en nu was mijn vraag of ze last kunnen hebben van de warmte, ze kwam net binnen, luid miauwend, en direct moest ze overgeven, en werkelijk alles eruit... eerst haar ontbijt, toen alleen maar vloeibaar... ze deed het wel 5 of 6x, en overal in huis... ik dacht misschien heeft ze zoveel last van de warmte dat ze moest overgeven

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor CaatPeeters

Antwoorden (3)

Ja dat is een teken van overhitting.
Net als overdreven veel likken.
Beste wat je kan doen is met een vochtige doek de kat afnemen/ aaien.
Of een koelbandje omdoen. De kleine maten zijn ook voor katten. En te koop in de goede dierenwinkel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, ik heb zelf ook een aantal katten, ze verharen wel wat in de zomer zodat hun vacht niet zo dik is en ze het wat minder warm hebben maar zeker met deze extreme temperaturen is het nog veel te warm voor ze, wat je kunt doen is ze zolang maar niet buiten laten aangezien ze er niet goed tegen kunnen en ze op de koelste plek in het huis laten bijv. de garage of de kelder. laat ze ook voldoende water drinken ( of melk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen melk want anders krijgen ze diarree.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelijk Maria16 Melk is heel slecht voor katten, ze kunnen lactose(melksuiker) niet goed verwerken.
Tuurlijk kunnen katten ook last hebben van de warmte, al verschilt het per kat.
Zorg dat ze zo koel mogelijke plekjes hebben om te liggen, en doe een ijsklontje in hun drinkwater.
Sommige katten vinden het ook geweldig in een teiltje water te hengelen naar pingpongballetjes en andere speeltjes.

Maar 5 of 6 keer overgeven? Dat zou ik toch scherp in de gaten houden, en als dit voortduurt naar de dierenarts gaan morgen.
Je kan niet alles op de warmte gooien, hiou de vinger aan de pols!
Rieneke1
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Vind ik ook wel erg veel. Er kan ook iets niet in orde zijn in de slokdarm/maag en daar spuugprikkels geven. Dus als het doorgaat zou ik idd naar de dierenarts gaan