Hoe jong moet een parkiet zijn om deze nog tam te maken?

wanneer mag deze uit het nestje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt ook bij kwekers, een met de hand grootgebrachte vogel kopen, Ik heb er ook een die met de hand is grootgebracht, (zie avatar)
Maar dan moet je wel een betrouwbaar iemand vinden.
Voor graspierkieten ken ik niemand.
Maar wel voor agaporniden (dwergpapagaaitjes) waar ik mijn vogeltje heb gehaald.
Maar die persoon kan goed helemaal niet bij jou in de buurt wonen.
Die woont in Limburg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoe jonger de vogel des te makkelijker is het om hem of haar tam te maken. Ideaal is een net uitgevlogen grasparkiet mits hij of zij zelfstandig kan eten. Tam maken gaat niet vanzelf. Je hebt een flinke dosis geduld nodig, veel vrije tijd, en inlevend vermogen in de vogel. Je zult het vertrouwen van het jonge parkietje moeten winnen, maar je krijgt er iets moois voor terug: een echte gevleugelde vriend of vriendin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al geweest, met als beste antwoord deze link http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die moet ongeveer nog 3 jaar zijn anders luidstert hij niet meer hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo jong mogelijk, dus liefst vers uit het eitje. Handmatige voeding schept gelijk een band, en het kleine diertje zal goed opletten hoe jij doet. Kost heel veel tijd, maar ik heb het vroeger vaak gedaan!