Mag mijn poes na sterilisatie meteen de tuin in?

Gisteren gesteriliseerd en wil naar buiten. Ik heb ook nog een katertje van 4 mnd. Is nogal onstuimig. Kan dit kwaad als ze naar buiten gaan? Poes heeft natuurlijk wel een wond.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Soms zijn ze nog wat suffig van de operatie, straks verdwaald je poes

Antwoorden (2)

Nee, je kunt haar beter nog niet naar buiten laten. Wacht hier tot 5 dagen na de sterilisatie mee. Je moet voorkomen dat ze gaat rennen, springen en/of klimmen, want dat kan de genezing van de wond belemmeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kun je dat voorkomen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel,binnen kunnen ze ook rennen etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal voorkomen kun je het niet, maar buiten wordt de poes meer blootgesteld aan verleiding, dan wil ze ergens achteraan. Binnen kun je de poes beter in de gaten houden. Kun je dingen weghalen waaraan ze zich kan bezeren. Binnen is er minder ruimte om te rennen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoeld,onze katjes zijn afgelopen maandag laat geholpen,waren vergeten de deur naar boven dicht te doen:-( en ze renden meteen 2 trappen op. Gelukkig is het allemaal goed gegaan, het poesje likt wel veel aan het wondje maar de hechtingen zitten er nog in.
Nee. laat poes binnen tot de wond genezen is, je wil geen infectie.
Ook het katertje mag nog niet buiten, die kan pas als hij is gecastreerd, wat je volgende maand kan laten doen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens uiteraard ;-) +