hond meenemen naar inrichting kan dat?

Ik moet misschien naar een inrichting omdat ik wat problemen heb maar ik kan mijn hond niet thuis laten want ik blijf daar misschien wel slapen dus kan ik mijn hond meenemen ???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet toegestaan.
Heb je geen familie of vrienden waar de hond terecht kan?
Anders wordt het toch pension: bedenk wel dat de entingen van de hond dan up to date moeten zijn.
Sterkte!
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik ken hier diverse situaties waar een hond mee mag naar de inrichting. Dat is echter helemaal afhankelijk waar je heen gaat en wat er overdag van de verwacht wordt. Soms gaat men er namelijk van uit dat het eigen huisdier een goede aanvulling is op het genezingsproces. Dit zijn nieuwe inzichten en die worden jammer genoeg niet overal ondersteund.

Je kunt het beste contact opnemen met de instelling en zeggen dat je ongelukkig bent zonder je maatje. Vragen wat de mogelijkheden zijn en overleggen. Als je als enige reden hebt dat je niet weet waar hij anders heen moet, zullen ze je geen toestemming geven. Als het dier een wezenlijk onderdeel van je leven uitmaakt, zou je een kans kunnen hebben.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goede reactie. gewoon proberen! Denk zelf ook dat het echt wel belangrijk is dat hond en mens bij elkaar blijven. plusje
Ivana
10 jaar geleden
Ik kom door omstandigheden al jarenlang (38 jaar) in psychiatrische instellingen. Ik heb allerhande huisdieren voorbij zien komen. Evert nam zijn hond mee, een meisje haar kat, die gewoon de kat van de afdelingen werd, mijn familielid hield vogels.
Het is wel sterk afhankelijk van het afdelingshoofd of het wordt toegestaan en in noodgeval (als blijkt dat zich problemen voordoen) moet er buiten de instelling iemand zijn die kan inspringen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval; hopen dat het afdelingshoofd waar de vragensteller mee te maken krijgt, er positief tegenover staat! Heb zelf een tijdje in Assen rondgelopen, maar daar (helaas) geen enkel dier gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet toevallig dat er in Apeldoorn een zit waar ze (3 jaar terug ongeveer) ook een hondenkennel hadden. Misschien kun je daar eens informeren als de afstand dan geen probleem word.