hoe vang je een konijn?

Vlakbij ons is een parking,waar al een hele tijd 3 konijnen rondlopen.Het zijn geen wilde konijnen,want soms komen ze zelfs aan je hand ruiken,maar ze pakken lukt ondanks verschillende pogingen niet.Onlangs is 1 van de 3 konijntjes overleden,daarom wil ik de anderen graag vangen.Weet iemand hoe je hier mee begint?Mij lukt het maar niet doordat ze zich steeds onder auto's verstoppen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat je ze beter niet zelf vangt, aangezien je ze hierbij pijn kan doen, omdat je niet precies weet hoe je het moet doen + dat de konijntjes hier enorme stress van kunnen krijgen.
als ik jou was zou ik iemand laten komen die er meer verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou informatie inwinnen bij bv de dierenambulance, ze hebben ervaring met het "diervriendelijk" vangen van dieren, tevens hebben ze vangkooien, succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je de konijnen kunt lokken vang je ze best ik een kooitje niet met een net dat kan zeer doen alvast veel succes!!!!!!!!!

Antwoorden (2)

je hebt al verschillende pogingen ondernomen, dan is de kans dat dat lukt bijzonder klein. Je hebt het vertrouwen van het konijn geschaad, door het dier proberen te vangen. Een konijn moet je lokken, door voer te geven bijvoorbeeld, maar het dier moet zelf naar je toe komen, hij/zij moet je gaan vertrouwen, dan komt hij/zij zelf naar je toe. Door je pogingen om hem/haar te vangen, zal het konijn niet meer naar je toe komen en jou als gevaar zien, waardoor het konijn, als hij/zij jou ziet, vluchtgedrag zal vertonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook wel eens half wilde konijntjes moeten vangen. Wij hadden toen een ren neergezet en ik had allemaal lekkere dingen erin gedaan. Het hekje van de ren open en een touwtje eraan vast gemaakt zodat ik de ren in 1 dicht kon trekken op een klein afstandje.
Vervolgens gewoon heel relaxt gaan zitten en wachten. Ze komen snel genoeg even gluren bij al dat lekkers (sla wortels hooi) nieuwsgierige diertjes als dat het zijn.
Succes!!!