Is mijn goud vis weer gezond?

Mijn goudvis had witte stipjes en een vreemd bruinig vlek op zijn zijkant nou had ik daarvoor de dierenwinkel geraadpleegd wat ik het beste kon doen. Hij gaf me een middeltje mee en heb hem toen apart gezet van de andere en hem ongeveer een week lang de kuur gegeven. Gelukkig zwemt hij weer meer rond en eet hij vaker maar nog niet zo actief als hij voorheen was. Nou zijn dus de stipjes zwart geworden waar eerst de witte stippen zaten. Is dit een goed teken(hopelijk van wel) of is de situatie verergerd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Lijkt de huid van de vis bepoederd met bruine, kleine stipjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bekijk aub de toegevoegde foto!

Het beste antwoord

Je zal de symptomen verder moeten opvolgen om uitsluitsel te krijgen hierover.

Ook zijn er veel verschillende soorten 'witte stip'jes (of zaken die daarop gelijken). De ene al wat hardnekkiger als de andere.

Zorg ook dat de leefomstandigheden in orde zijn. Anders wordt je vis opnieuw ziek. Kijk of het aquarium groot genoeg is, goed is ingericht en de waarden in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Ik heb een foto gemaakt en zal hem toevoegen aan het originele post. Ik maak me grote zorgen bij de dierenwinkel zeggen ze niks anders dan hij gaat dood of je hebt een middeltje nodig nou toen hij de witte stip had kreeg ik inderdaad een middeltje er tegen ik had hem dat gegeven en het leek te helpen tot op paar dagen na. Zie A.U.B de foto!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk middeltje hebben ze meegegeven? Maar onthoud ook: de inrichting en waterkwaliteit spelen ook een grote rol bij de gezondheid van je vis! Zo zie ik op de foto een bodem met witte/lichte stenen (iets waar vissen niet van houden!) en de stenen zijn behoorlijk groot (waardoor ook de openingen ertussen heel erg groot zijn en er dus veel vuil kan tussen vallen, vervuiling die moeilijker verwerkt wordt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm. Toch heel erg bedankt voor het advies en de tips hij heeft in tussen zijn lootje gelegd :(

Andere antwoorden (1)

Alles gaat gewoon goed nu hij is nu aan het aansterken je zou hem over ongeveer drie dagen weer bij de andere vissen brengen ook komt deze reactie omdat hij zen maten/maatje mist dus is deze reactie volkomen normaal ook omdat ik deze situatie ook heb gehad.