Kan het kwaad als een poes een bij/hommel gedeeltelijk opeet?

Ik zie net dat onze kat de achterhelft van een bij of hommel naar binnen heeft gewerkt. Het lijkt tot nu toe nog normaal, maar is het gevaarlijk? Moet ik ergens opletten?
Wie heeft ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is het nu met je poes, alles in orde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is goed, het lijkt met een sisser afgelopen te zijn, ze trok vanmiddag wat met haar bek, maar ik kon geen zwelling of wat dan ook ontdekken, dus het is goed afgelopen. Dank voor je belangstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig, dan kan ik met een gerust hart gaan slapen ;-)

Het beste antwoord

meestal gaat het wel goed, maar er is een kleine kans dat de poes in/rond haar keel wordt gestoken.
als dit gebied op gaat zwellen is gevaarlijk.
hou je poes dus even goed in de gaten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok ik zal goed op haar letten. +

Andere antwoorden (2)

Ik heb er wel ervaring mee dat mijn hond een bij of hommel helemaal of gedeeltelijk had opgegeten. Sterker nog; dat heeft ze 9 jaar lang elke zomer wel meerdere keren gedaan.

Zo nu en dan werd ze gestoken aan de binnenkant van haar wang. Dat betekende een dikke lip en de rest van de dag gepikeerd in haar mandje.
Soms werd ze niet gestoken en dan was er ook niets aan de hand.

Ik zou dus zeggen dat het in de meeste gevallen zeker geen kwaad zal kunnen. Het is in ieder geval beter als het beest gedeeltelijk wordt opgegeten dan als hij levend wordt ingeslikt.

Als er werkelijk iets mis zal gaan, zul je het -denk ik- wel direct merken aan de reactie van je kat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gif is wel gevaarlijk in de huid. In de keel kan het een levensgevaarlijke zwelling opleveren, maar niet in de maag en darmen. De bij/hommel wordt gewoon verteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok bedankt.+