zijn wafels giftig voor katten?

mijn kleine broertje liet 3 uur geleden een groot stuk van zijn wafel in de kattenmand vallen waarin onze kat met haar nest van 2 kleintjes lag. niemand van ons had dit gezien, maar nu net zag ik dat de kleintjes ervan aan het eten waren. zijn wafels gevaarlijk voor (jonge) katten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (3)

Nee, er zitten geen voedingsstoffen in waar een kat wat aan heeft, maar giftig zijn ze niet. Je moet het niet geven aan katten, maar zo'n ongelukje kan niet veel kwaad.
Rieneke1
9 jaar geleden
Als de katten het hebben opgegeten is het niet giftig.
Dieren weten veel beter dan mensen wat ze wel en niet kunnen eten.
Die hebben geen bijsluiter of uiterste verkoopdatum nodig.
Ze gaan af op hun ogen, neus en tong. (Zoals wij ook wat meer zouden moeten doen.)
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Was dat maar waar Reddie. Zeker jonge katjes, maar ook volwassen exemplaren kunnen eten van giftige zaken, en daar zelfs aan overlijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja helaas, ik heb het meegemaakt met mijn katje. Het had iets gegeten wat het buiten gevonden had en hulp van de dierenarts kon niet meer baten. Geen idee wat het geweest is.
Maar over wafels zou ik me niet dadelijk zorgen maken.
Voorwaarde is wel dat er geen chocolade aan de wafel zat. De wafel zelf is niet giftig voor een kat. Chocolade daarentegen wel.

Nu zal een kat niet zo snel chocolade eten maar met name kittens die nog aan het ontdekken zijn kunnen het per ongeluk wel binnen krijgen. Met name voor kittens is een heel klein beetje al gevaarlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
De link in de bron gaat wel naar de afdeling honden maar de tekst geldt ook voor katten.