waarom is mijn kat vervelend als er meerdere mensen aanwezig zijn ?

Mijn kat "blacky" is een poes van ongeveer 1,5 jaar oud ze is heel aardig als je alleen met haar bent dan komt ze lekker bij je leggen wil ze aan gehaalt worden maar zodra mijn vriendin thuis komt of een vriend op bezoek komt is dat er heel snel af dan gaat ze slaan met nagels uithalen bijten enz.

Ik vraag me af waarom ze dit doet en wat ik kan kan doem om haar te stimuleren om ook zo te zijn als er vrienden / familie / vriendin hier is

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat er bij de socialisatie van je poes iets is misgegaan, wellicht is ze ook te vroeg uit het nest gehaald. Blijkbaar kan zij een enkele persoon goed aan, maar raakt ze overprikkeld en gestrest als het drukker wordt.

Allereerst: laat je poes de keus, dwing haar niet in de kamer te blijven, maar laat toe dat ze zich terugtrekt als ze dat wil, laat haar een vluchtweg.
Je poes is nog jong, en zal vast graag spelen. Laat het bezoek haar eens verleiden achter een veter of hengeltje aan te gaan. De kat leert zo dat bezoek leuk kan zijn, en tevens kan de overtollige energie zo afvloeien.
Dwing de kat nergens toe, laat haar zelf de keus.
Het is het beste als het bezoek zich tot spelen met een hengeltje beperkt, dus aaien, en zeker oppakken, achterwege laat.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verder kan het natuurlijk ook nog gewoon zijn dat poes helemaal geen zin heeft in vreemd volk in haar huis. Bij mij was het zo dat de ene kat bij iedereen die maar een voet in huis zette meteen op schoot lag en de andere alleen een heel select gezelschap waardig genoeg vond om zijn aanwezigheid te mogen aanschouwen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Gilles, dat kan, maar we hebben het hier over krabben en bijten, dat duidt toch op aardig wat stress.