waarom sloopt mijn hond heel snel ballen?

het gaat over mijn hond mijn hond is 2 jaar en we hebben een klein probleempje we halen kong dingen ballen , kluiven en ga zo maar door en wij willen dat ze stopt met dingen slopen want bijvoorbeeld een bal dan is ze eenmaal bezig en nog niet eens 5 min later is er een klein stukje over en ze vindt ballen ontzettend leuk maar ze sloopt het en ik wou vragen aan jullie of jullie mij konden helpen en mijn hond heet iedergeval Gibby van icarly maar wij hebben de echte Gibby want gibby van icarly heet anders dus alvast bedankt voor het antwoord

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Er zijn nu eenmaal honden die hard in de bek zijn. Die moet je geen gewone ballen geven. Maar er bestaan wel heel harde ballen die niet te slopen zijn.
De Kong voor de grote rassen sloopt je hond toch niet?

Geef je hond geen tennisballen. Daar slijten de tanden van omdat zich zand verzamelt tussen de haartjes van de buitenkant en dat werkt als schuurpapier.

Een goede jachthond kan in zijn bek een ei dragen zonder het ei te kraken. Mijn hond brengt die ongeschonden de kamer door, maar dat mag je alleen van een jachthond verwachten.
Je zou wel kunnen trainen op een zachte beet, zoals je een hond ook kunt leren iets voorzichtig aan te pakken. Maar ik weet niet wat voor ras je hebt (of wat voor mix) dus durf ik hier geen uitspraken te doen over het resultaat van training.
Ivana
9 jaar geleden
Je hond heeft nu de gewoonte ontwikkeld om dingen te slopen waar ze mee mag spelen. Voor jouw hond is stukmaken een leuk spel. Om dit af te leren zul je een tijdlang (paar maanden) heel consequent moeten zijn. Geef je hond geen ballen, botten, kong-speelgoed of iets anders wat hij zou kunnen stukknagen meer. Om te zorgen dat ze zich niet gaat vervelen, kun je extra veel gaan wandelen met de hond. Of fietsen, als ze dat gewend is. Maar mijn hond wordt meer moe van wandelen dan van rennen naast de fiets, omdat ze dan kan snuffelen en veel meer ruikt. Ruiken is communiceren voor een hond, dus dat kost energie.
Ga ook lekker spelen met de hond, en trainen op commando's LOS, VAST en APPORT. Bouw dat langzaam op, met veel geduld, zodat je hond snapt wat je van haar verwacht. Trainen is voor de hond ook een vorm van spel en aandacht. Twee keer per dag 5 minuten doet al heel veel! Ik train/speel elke dag ongeveer 10 minuten met mijn hond, soms met balletje of frisbee en soms met apporteerblokken of dummy's. Na het spelen gaat het speelgoed direct in de kast. In het begin liet ik soms per ongeluk iets buiten liggen en was het na een kwartier kapot. Na een half jaar consequent opruimen, en als de hond er wel op gaat kauwen direct afnemen en opbergen, heeft mijn hond geleerd dat het niet de bedoeling is dat ze op speelgoed gaat kauwen. Ze doet het nu nooit meer. Ik hoop dat het bij jouw hond ook zo gaat werken. Ze is nog jong en kan nog heel veel leren! Veel succes en vooral plezier met je hond.