mijn hond eet niet en ademt door zijn neus wat moet ik doen?

Hij poept nu ook weinig ik maak me een beetje zorgen, zij eet wel botherham met leverpastij erop.
Ras is een kruising tussen rotweiler en labrador.(teefje)
heeft iemand tips hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij hoort toch door de neus te ademen? Als hij hijgt, door warmte, dan ademt hij door de mond. Mijn hond heeft door een hartprobleem soms vocht in de longen en dan gaat hij door de mond ademen, dan is het niet goed. Niet eten is nooit goed. Blikvoer, wil hij dat eten? Die van mij had een ontsteking aan zijn kies en wou geen brokjes meer eten. Ik heb toen, omdat het avond was, wat warm water over de brokjes gedaan en even laten staan zodat het zacht werd. Toen at hij het wel.
Ik ben natuurlijk snel naar de dierenarts gegaan. Ook omdat ik zag dat zijn wang wat dikker was.

Antwoorden (1)

Wanneer een hond niet door zijn mond ademt en slecht eet betekend dit dat hij hoogstwaarschijnlijk last heeft van zijn bek. Denk hierbij aan een tandvleesontsteking of tandsteen.

Gezien zij wel boterhammen eet bevestigd dit de kans op pijn aanzienlijk.

Ik raadt je aan om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan, een hond die een lange tijd niet eet kan daar permanente schade aan overhouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie zou het mischien ook door stres komen of heimwee want ik ben net terug van 4weken vakantie of denk je dat het egt dat is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet eten kan door de stress komen, maar niet door de mond ademen niet. Een hond hijgt namelijk om af te koelen, wanneer ze dit niet doet kan ze heel erg makkelijk overhit raken. Het zelfde als wij bijvoorbeeld niet zweten. Het advies blijft dus dat een dierenarts inschakelen belangrijk is, het liefste al wanneer een hond een dag niet eet :-).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Trouwens, geef hem trouwens droog brood of gekookte koude of lauwe rijst tot je naar de dierenarts kunt gaan. Geen leverpastei dat is te vet voor een hond.
Z512099
9 jaar geleden
Juist, +.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je advies,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef liever geen leverpastei want dit is gemaakt van varkensvlees en we weten allemaal dat dit niet goed is voor honden.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Geen rijst geven. Dat is goed als een hond last heeft van diarree. Maar de hond van Ramon poept juist heel weinig. Dan zou ik zeker geen rijst geven. Eerder hondenvlees (rodi) of iets dergelijks. Dat is zacht en juist bedoeld voor een hond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heeft de dierenarts gezegd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hee ik ben naar de dierenarts geweest en er bleek een tumor te zitten we konnen er niks meer aan doen en hdbben haar een halfuur later moeten inslapen . We zijn er helemaal kapot van . Nooit gedacht dat t zo erg zou zijn
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Och nee :-(
Wat spijt me dat voor jullie.
Ik wens jullie heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat vreselijk.
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sterkte, dat had ik niet verwacht zeg. :(