Hoe leg ik mn vriend uit dat ik zijn honden vind stinken en vies vindt?

Ze kwijlen en snuiven en stinken. Ze verharen heel veel. En zitten veel in de keuken waar ze ook nog eens eten van t aanrecht pikken als je even niet oplet. Ik weet dat de beesten er zelf niets aan kunnen doen en ik stofzuig en dweil al vaak. Ik zelf had nooit voor deze honden gekozen om mee te leven. Mijn vriend is echter gek op ze. Maar het blijft een bron van irritatie voor mij. Kan ik hier iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vriend vraagt zich af hoe hij van jegezeur kan afkomen :) Je bent in eens op alles aan het letten ! Is er niet iets anders wat je stoort . On combinatie met je andere vragen zou ik zeggen ga met elkaar vaker de honden uit laten en rook dan jullie sigaretje en praat eens met elkaar wat je dwars zit gewoon rustig gezellig ! Succes .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp het niet. Die honden stonken toch ook al voordat jullie samenwoonden? En toen hadden ze toch ook al allerlei gewoontes die jou niet aanstaan? Bezint eer gij begint!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank, voor jullie reacties! Misschien is die van mevrouwvande wel de beste!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt Rita,ik had dit ook al als antwoord gegeven.

Antwoorden (5)

Als het goed is horen honden niet te stinken,overleg met je vriend dat de honden niet meer in de keuken mogen komen omdat het niet fris is als de honden bij het aanrecht kunnen komen.
Verder zal je ermee moeten dealen want ik neem aan dat je wist dat je vriend al honden had voordat je met hem ging samenwonen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Honden ruiken altijd, gewoon naar "hond". Als je zelf geen honden hebt, valt je dat op als je bij een hondenbezitter komt die ze ook binnenshuis laat lopen.. Daar kunnen die
beesten niets aan doen.

Het zal een geval worden van "jij eruit of de honden eruit" of de gulden middenweg. Bijv.geen honden in keuken of slaapkamer, geen hond op de bank.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet eens op bezoek gaan bij mensen die binnenshuis roken. Dan merk je, als je thuis komt, dat je kleren stinken. Ook onvermijdelijk.
9 jaar geleden
Dit zou nou eenmaal de (minder leuke) eigenschappen van honden. Je doet er ook weinig aan. Mijn hond staat zelf op KVV (kant en klaar vers vlees) en stinkt helemaal niet. Heeft een tijdje brokken gekregen, maar ging daarvan ontzettend vieze scheten laten. Als je portemonnee het toe laat zou je daar naar kunnen kijken, als je dat al niet doet. Een keertje extra onder de douche (je hebt speciale hondenshampoo).
Leer ze aan dat ze niet in de keuken mogen komen als je met eten bezig bent, en vraag je vriend om ook een keer te stofzuigen en dwijlen ;)
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ze kwijlen, tja, dat doen sommige honden nou eenmaal en kun je niets aan doen.
Dat ze stinken, tja, een hond ruikt naar hond, je kunt ze wellicht eens wassen.
Dat ze snuiven, tja, ze zullen toch moeten ademen he...
En het verharen, borstel ze vaak en je zult wat vaker moeten stofzuigen.

Neem ook eens tijd om een goede band op te bouwen met de honden, als jij een goede band met ze hebt ben je ook sneller geneigd om de minder goede kenmerken minder snel op te merken.

Dus, ga ze regelmatig wassen en borstelen, wellicht kun je ze hoogstaand voer geven (als de stank echt heel erg is en mochten ze nu bijvoorbeeld supermarktvoer krijgen) en werk aan je relatie met de honden en besef je dat de honden belangrijk zijn voor je vriend en je kunt niet van hem verlangen dat hij die honden laat gaan voor jou, mocht deze gedachte bij je spelen, hij zal je dit altijd kwalijk blijven nemen en dat wil je niet.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind dat je dat gewoon moet kunnen zeggen. Het gaat er om hóe en wát je zegt. Als je het redelijk brengt kan hij ook niet boos worden. Hierdoor kun je een soort compromis voorstellen: Als je zegt 'ik wil eigenlijk even met je praten over de honden. Ik weet dat ik je hiermee nu kwetst maar, maar ik heb last van de honden. Ik vind ze eigenlijk een beetje vies. Ik begrijp dat je ze niet weg wilt doen, maar ik zou graag willen dat jij vaker stofzuigt/dweilt en dat we af kunnen spreken dat ze pertinent niet in de keuken/slaapkamer ed. komen (misschien is een dranger op de keukendeur, of een traphekje voor de keuken een idee?)', dan is daar toch een normaal gesprek over mogelijk lijkt mij....