Mijn sluierstaart zwemt op de bodem, is er iets aan de hand?

Hij zwemt traag, op de bodem, en meestal in een bepaald hoekje. De vis laat ook de vin bovenop zakken. Soms zwemt hij wel normaal rond. Is er iets mis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat deed ie toch van de week ook al? Of is dit weer een andere?
Z512099
9 jaar geleden
Op de bodem gaan zitten, zich verstoppen, de rugvin plat leggen : het zijn slechte tekens, meestal loopt dat niet goed af.
Ofwel was de vis al ziek van in de winkel, of hij is verkeerd behandeld geweest: geen of slechte gewenning bij het overbrengen, slechte kwaliteit van het water, jouw vis moet veel stress gehad hebben, bij stress verzwakt de vis en kunnen ziekten zich ontwikkelen.
Als hij nog eet is er een sprankel hoop, anders...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, bedankt dat je het zegt. De vis is rustig samen met de andere vissen geacclimatiseerd en de waterkwaliteit is gewoon in orde, dus ik zal bij de dierenwinkel even kijken

Het beste antwoord

Kan duiden op een schimmelinfectie, ook wel vinrot genaamd. Ik zou hem tijdelijk in quarantaine plaatsen en behandelen met medicatie. Indien verbetering zichtbaar is zou ik de rest van het aquarium ook een "preventieve" behandeling in kleine dosis geven om het geheel weer gezond te laten worden.
Succes met de vis.