wanneer wordt een poes krols, na de geboorte van kittens?

ik zou graag weten van wanneer een poes weer krols wordt, na de geboorte van kittens?
Is dat twee maanden? drie maanden? weken?

Ik zou graag mijn poes steriliseren!

Toegevoegd na 12 uur:
kan het eerder dan bijvoorbeeld een maand?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee, na een week of vijf op z'n vroegst.
Uiteraard hou je de poes tot de castratie binnen.

Antwoorden (1)

Dat kan een kwestie van weken zijn. Overleg even met je dierenarts, ik meen dat de poes een week of vijf, zes, na de worp gecastreerd kan worden.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ook in die tijd kan ze toch in uitzondelrijke gevallen alewer zwanger worden ? Ik zou ze dus wel binnen houden (en de kater uit de buurt) tot de castratie een feit is.
Rieneke1
9 jaar geleden
Binnen houden moet sowieso: je wil niet dat moeders overreden wordt, en dat jij met een flesje aan de gang moet.
Als je 5 weken na de bevalling castreert, worden eventuele minieme vruchtjes meegenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan zou ik ze dus wel de hele zoogperiode binnenhouden tot de kittens zijn gespeend ; weekje of 12-13
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat is inderdaad het beste.
Rieneke1
9 jaar geleden
De zoogperiode duurt vaak veel langer trouwens, dat varieert, maar kan wel een half jaar zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar zo lang houdt denk ik niemand een nest kittens in huis. En in mijn ervaring begint de moeder ze dan ook wel een beetje af te houden/ weg te trappen. Op die leeftijd eten ze toch regelmatig al met de pot mee. Ik denk dat het vergelijkbaar is met mensen ; een jaar zogen is uitstekend, maar sommigen houden het wel vier jaar vol....of nog langer.....
Rieneke1
9 jaar geleden
Marleen, wilde alleen even de puntjes op de i zetten :)
Spenen is geen gebeurtenis, maar een proces, en dat wordt wel eens vergeten.
Heb zelf ooit een nestje gehad: moeders was het na 16 weken beu, en begon toen af te bouwen.
Dat afbouwen is belangrijk voor kittens: weer een les hoe met frustratie om te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat weet ik. Althamns, dat het een proces is. Hoe lang dat met poezen precies duurt weet ik niet, want wij hebben al onze poezen en katten altijd laten helpen voor ze zes maanden waren of zodra ze bij ons kwamen. En maar 1 keer kittens gehad, die we met 13-14 weken gehaald hebben.