Hoe verzorg je een schildpadje?

Ik ben van plan een klein schildpadje te kopen, maar sommige zeggen dat ik niet goed weet waaraan ik begin... Is het dan zo veel werk om een schildpadje te verzorgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Waterschildpadden hebben veel zwemruimte nodig, maar ook een stukje land waar ze kunnen opdrogen. De watertemperatuur moet ongeveer 18 graden tot 27 graden Celsius zijn, afhankelijk van de specifieke soort. Onder de 17 graden Celsius eten waterschildpadden (bijna) niets.

Zorg ervoor dat het verwarmingselement stevig vastzit en op een veilige plek, zodat de schildpadden zich er niet aan kunnen branden. Hang boven het landgedeelte een warmtelamp, onder de lamp moet de temperatuur 35 tot 40 graden Celsius zijn, zodat de schildpadden goed kunnen opdrogen.

Waterschildpadden staan erom bekend dat ze hun water snel vervuilen. Zorg daarom voor een sterke filter waarvan de aanzuiging veilig afgeschermd is. Zo kunnen de schildpadden niet verdrinken omdat ze onder water vastgezogen zitten. Ververs wekelijks minimaal één derde van het water door, op temperatuur gebracht, kraanwater.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waterschildpadden van het geslacht Mauremys komen in Griekenland veel voor. Die overleven hier wintertemperaturen van een graad of 13, natuurlijk wordt het in de zomer veel warmer en zijn ze ook veel actiever. Dus de watertemperatuur mag wel wat varieren door het jaar heen. Ze komen graag aan land om te zonnen dus die lamp gaan ze wel fijn vinden (:+=)) plus voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Exemplaartje land en water en misschien wat plantjes voor de leuk en een lamp zorg dat het niet te koud is en dat je af en toe levend voer geeft of droog ik zou je graag willen helpen op te richten ik was ook van plan een schildpadje te kopen maar ik had konijnen en konijnen en schildpad is niet een goede combinatie het zijn vleeseters en let op ze kunnen wel 15 tot 20 cm worden ik zou graag mee willen oprichten maar mail me maar
casvandenbroek2004@gmail.com