Heb een verloren gelopen jong poesje of katertje in huis genomen Hoe kan ik zien of het een kater of poes is?

Heb 2 witte poezen van 11 jaar, waar je duidelijk kunt zien, dat het meisjes zijn Het verloren gelopen katje is eerder Perzisch met lang haar, heeft niet graag dat je aan de staart komt Is wel aaibaar. Doet behoefte ook in kattenbak op zelfde manier als de poezen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de kat is aan komen lopen kan ik je sowieso adviseren hier z.s.m. mee naar de dierenarts te gaan voor een check-up...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En checken of niemand m mist... Misschien heeft ie een huisje waar ze m missen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van de buitenkant kun je niet zien of het een kater/ poes is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tuurlijk wel, even onder het staartje kijken zitten de anus en het geslachtsdeel dicht bij elkaar is het een poes, zit er meer ruimte tussen is het een kater. Als je op google even in typt kater of poes en dan bij afbeelding kijkt zie je verschillende plaatjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
even op Amivedi kijken of ie vermist is, bij de super kijken of er briefjes hangen, en als het diertje een paar maanden is naar de dierenarts om te laten helpen, dan weet je meteen wat het is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Tdjidske, dat bedoel ik: maar als je alleen van de vacht/ uiterlijk uit gaat, wordt het lastig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kijk meestal alleen naar de hoofdvraag, vandaar mijn reactie.

Antwoorden (1)

Aan de manier waarop ze de behoefte doen kan je niet zien of het om een kater of poes gaat: katten zijn geen kleine hondjes.
Als het plasgaatje en de anus vlakbij elkaar liggen, dan gaat het om een poesje.
Bij een kater is de afstand groter: de balletjes gaan daar tussen indalen.

Check of het poesje vermist wordt bij amivedi, asiel en dierenambulance, en geef het diertje hier als gevonden op. Ik weet niet wat je precies onder jong verstaat: als het katje wel jong is maar geen kitten meer, dan zou ze gechipt kunnen zijn.
Je kan dat even laten controleren bij een dierenarts: sommige dierenambulances komen zo nodig bij je langs om te controleren op chip.
Rieneke1
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Bedankt 71169, zo is het helemaal duidelijk!