Kan een vis een tumor hebben?

Ik heb een buffelrug, Racnau vis en die heeft sinds vandaag een soort rood stipje, bobbeltje.

Weet iemand misschien of dit gevaarlijk is of dat die ziek is?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het bobbeltje zit onder ze oog

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Vissen kunnen een tumor ontwikkelen, is van hieruit altijd moeilijk om diagnose te stellen, ik denk eerder aan een kwetsuur waardoor bacteriën en schimmels een kans krijgen.
Als de vis nog goed eet en kwiek rondzwemt, nergens gaat zitten of wegkruipt, zal het wel meevallen.
Je kunt de Ranchu ook afzonderen en een eSHa 2000 - kuur geven, voor alle zekerheid, dat werkt tegen vele aandoeningen, voorts zorgen voor rein water, goede filtering want goudvissen verontreinigen het water sterk, afwisselend voer geven, ook eens muggenlarven of Tubifex of watervlooien.
De witte bobbel kan ook een gevolg van conditie-verzwakking zijn, bedenk dat de aanwas op zijn kop de " hoed " die steeds maar verder groeit, het de vis niet gemakkelijk maakt: de kieuwplaten zullen door deze huidwoekering steeds meer verharden, zodat de vis zeer zuurstofrijk water nodig heeft.
Deze huidwoekering zit ook rond zijn oog, is een prima plaats voor schimmelvorming, ik zie rechts van zijn oog een wit puntje, dit is een "puist " in wording.
Z512099
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja een vis kan een tumor krijgen

Toegevoegd na 39 seconden:
het kan gevaarlijk zijn maar niet voor de andere vissen