Waar kan ik blauwe franse bulldogs kopen?

De titel spreekt voor zich, ik kan er geen vinden op internet..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ivana
9 jaar geleden
Informeer bij de rasclub naar GOEDE fokkers. http://www.hbc-fransebulldog.nl
Er worden momenteel zoveel Franse buldoggen gefokt, dat je heel erg moet oppassen dat je geen inteelt koopt met alle fout geërfde eigenschappen.
Erg belangrijk dat je je goed laat informeren. Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet ze dus niet lukraak van internet halen en zeker niet van Marktplaats. Misschien zijn ze dan goedkoper, maar het leed is niet te overzien. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat Ivana schrijft wilde ik ook schrijven. vooral dat van de Goede, erkende fokkers. Broodfokkers moet je mijden als de pest!
Z512099
9 jaar geleden
@Ivana, plus voor jou, Alik heeft het zeker begrepen...
Ivana
9 jaar geleden
Bedankt mensen!!
Ivana
9 jaar geleden
Stukje van de Rasclub, zie clubsite: Zie vooral de zin over Merle en Blauw -------------------------------------------- En waarom: De Hollandse Buldoggen club behartigt de belangen van 400 leden waaronder 70 fokkers die in 2013 verantwoordelijk waren voor het fokken van 372 Puppies ???
Gezien het respect in de wereld voor de kwaliteit en gezondheid van de Franse Bulldog gefokt onder de regelgeving van de HBC heeft een groot deel van deze Nederlandse Puppies ook nog eens een nieuwe eigenaar gevonden in het buitenland.
De honden van de HBC worden gekeurd , verplicht gescreend op bepaalde afwijkingen en er zijn duidelijke regels inzake gezondheid en welzijn voorts zullen wij de aanbevelingen van van de wetenschappelijke commissie die nu bezig is met de tweede fase van het onderzoek opvolgen.
Wie in Nederland heeft er zicht op het welzijn en de gezondheid van de vele duizende Franse Bulldoggen die er in de anonimiteit gefokt en verhandeld worden ???????
Tot wie moet men zich wenden ????
Wie zegt tegen de tsunami op Marktplaats dat het een dodelijke zaak is om de Franse Bulldog te fokken in de kleuren Merle en Blauw ?????
Kleuren waarvan wetenschappelijk bewezen is dat deze ziekelijke afwijkingen met zich mee brengen ??
De zogenaamde Wereldverbeteraars doen daar weinig aan daar de fokkers en handelaars van honden zonder stamboom niet aan te spreken zijn.
Men wendt zich liever tot een adres dat bekend is van een club die reeds 107 jaren de belangen behartigt van de Franse Bulldog in Nederland en die daadwerkelijk op komt voor de Rechten van de Franse Bulldoggen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Interessant om te lezen Ivana! Laats bij Radar was er ook een heel stuk over het fokken met Bulletjes, het zou namelijk volgens de nieuwe wetgeving op heel wat punten verboden/ strafbaar zijn om met dit ras te fokken misschien ook interessant
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is nogal wat mis met deze raar gefokte honden en is het ook niet meer toegestaan met deze honden te fokken.
http://www.piepvandaag.nl/fokken-franse-bulldog-overtreden-wet/

Antwoorden (2)

op marktplaats kun je pups kopen meer tekst weet ik niet te verzinnen hier een bron
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is in eerste plaats heel belangrijk een goede fokker te zoeken en zeker niet zomaar een nestje op marktplaats te nemen.

Nu moet ik er even bij zeggen dat deze kleur niet officieel erkend is. Dus ben bang dat je deze niet zo snel kan vinden bij een officieel fokker. Misschien een optie om toch eens te over wegen te kijken naar een andere kleur. Als je serieus op zoek bent naar een gezonde pup.

Zie wel websites die deze honden verkopen als je op google kijkt (niet alleen marktplaats). Als je toch van plan bent hier je pup te kopen. Neem deze checklist dan even bij de hand http://fairpup.nl/fairpup-check/ Heb je twijfels dan niet doen, bespaard je zelf veel ellende en je houd de broodfok niet in stand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
+ ook voor de laatste zin, ik hoop dat Alik, de vraagsteller een goedgevulde bankrekening heeft, want met dit soort inteelt- rassen ga je het ene na het andere medisch probleem meemaken, en dierenartsen zijn DUUR....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In eerste plaats zouden er gewoon gezonden honden gefokt moeten worden voor de honden zelf ;-)