Kan het voorkomen dat een hond in de 4e week van haar loopsheid nog bloed?

Het is een hollandse herder van 4 jaar, het zijn dikke donkerrode druppels bloed met soms stolsels erin.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Ga maar naar de dierenarts, als het je lukt met een plasje.
Wanneer je hond een normale loopsheid heeft van ongeveer 3 weken, kan dit wijzen op een ontsteking. Van baarmoeder of blaasontsteking.
Dierenarts kan dmv onderzoek urine meer vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jodyenboyke
9 jaar geleden
Sterkte Isme! Gelukkig op tijd erbij!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed dat je DA bent gegaan! Sterkte en morgen zal ze een beetje zielig zijn. Dit gaat snel voorbij. Voorzichtig zijn een tijdje, niet laten opspringen, met wat rust is ze zo weer de oude.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
top!

Andere antwoorden (1)

Het kan inderdaad. D.w.z.: de eerste week van de loopsheid hoeft nl. geen loopsheid te zijn maar de organen zijn wat te goed doorbloed. Daardoor kan de hond al bloed verliezen.
Je kunt, in grote lijnen, aan de kleuren van de loopsheid zien in welke fase van de cyclus de hond zich bevindt.
Een teef kan ongeveer 3 weken loops zijn. In het eerste deel heet dit: prooestrus. Het tweede deel: oestrus. In de "prooestrus" wordt het baarmoederslijmvlies dikker en zo sterk doorbloed dat er bloedvaatjes stukspringen. Dan verliest de hond een afscheiding die bloederig is. Toch kan de kleur en substantie van hond tot hond verschillen. Wanneer je je hond een broekje aan doet met een inlegkruisje of maandverband kun je de afscheiding opvangen. (Maak dit broekje niet te strak vast, de teef moet wel langs de stof kunnen om zich af en toe schoon te likken. Er komt altijd wel wat in het broekje. Sommige honden scheuren het broekje stuk als ze er niet bij kunnen. )
Stel dat je een hond hebt die niet vloeit, kun je aan het zwellen van de organen zien dat ze loops is.
Na een dag of 10 (in de prooestrus) wordt de kleur van het bloed anders: het is minder bloederig, maar rose tot helder.
Dan breekt het tweede deel aan: oestrus. Deze duurt ook ongeveer 10 dagen. Tijdens deze dagen is de teef dek bereid. Je kunt dit zien als ze haar staart opzij doet voor een reu. Je kunt het veilig bekijken wanneer je een gecastreerde reu tegenkomt. Hoewel de meeste teven perfect doorhebben welke reu intact is en welke niet.
Laat je niet van de wijs brengen: trek voor elke loopsheid rustig een maand uit. Er zijn gevallen bekend van teven die zich in de 4e week nog met succes lieten dekken.
Die eerste week hoeft dus niets met de loopsheid te maken te hebben. Dat brengt het totaal op 4 weken.