Kunnen konijnen en egels samen leven als huisdier? Bijvoorbeeld tegelijk los lopen in de kamer?

Ik heb al een tam konijntje die losloopt en nu leek het mij leuk om ook een witbuikegeltje te nemen. Ik vroeg mij af of deze dieren samen kunnen. Dus wel aparte hokken, maar wel samen los in de kamer kunnen lopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik zou eerder een konijn erbij nemen, konijnen zijn sociale dieren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is een egel een huisdier?
Rieneke1
9 jaar geleden
De europese egel niet, die is beschermd.
VS heeft het over een witbuikegel.

Antwoorden (1)

Witbuikegels zijn solitaire dieren die dus op hun eenzaamheid gesteld zijn. Konijnen zijn juist sociale dieren en bij gebrek aan soortgenoten zal jouw konijn contact met het egeltje zoeken. Omdat die daar niet op gesteld is en bovendien vol stekels zit denk ik niet dat dit een gelukkige combinatie is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Geen gelukkige combi nee, voor beide dieren zal het niets toevoegen.
Ik denk echter wel dat je ze samen los in de kamer kan laten, en dat ze elkaar al snel zullen negeren.
Maar mijn keus zou het ook niet zijn, beetje sneu altijd zo'n eenzaam konijn.
Antoni
9 jaar geleden
Mij lijkt het ook waarschijnlijk dat een gemiddeld konijn zó sociaal is, dat het zodra het merkt dat de egel met rust gelaten wil worden, deze ook met rust zal laten. Ze kunnen dus wel samen, maar zullen waarschijnlijk niet samen gaan spelen of zo.