Hoe voorkom ik dat mijn aquarium pompje zo gaat 'brommen' ?

Heb net een nieuwe beluchtingspomp voor mijn aquarium gekocht maar hij bromt enorm, heb hem al vier keer verzet en de stekker omgedraait (dat schijnt soms te helpen). Maar na een paar minuten begint hij weer te brommen.
Volgens de winkel brommen ze allemaal, maar ik vind het nogal hinderlijk.(volgens mij de guppen ook:)) iemand een goede tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
48.5K

Het beste antwoord

Vrij ophangen aan een elastiek, het resoneren is dan weg en een groot deel van het geluid.
Iets meer werk is een katje te maken (met voldoende ventilatie, voorzien van een dikke laag schuimrubber.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja dat brommen is normaal, Ik zette hem overdag nog wel eens uit en deed hem als ik wegging en 's nachts weer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met brommen bedoelt het brommen veroorzaakt door het trillen van het pompje dan helpt het als je het pompje op een schuimrubberen matje legt zodat de trilling wordt gedempt.
Als het om het bromgeluid gaat dan ben ik bang dat je er niet veel aan kunt doen dan een geluidsarme pomp proberen aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt ga zo een oud muismatje verknippen :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou dikker en zachter nemen ipv muismatje
Heel veel aquariumpompjes zijn goedkope pompjes die niet veel kosten maar wel veel lawaai maken.
Koop een pompje van velda, het fluisterpompje, de naam zegt het al, hang het pompje indien mogelijk aan een stuk elastiek op, en het is vrijwel onhoorbaar.
Deze fluisterpompjes zijn wel duur, maar gaan erg lang mee (10 jaar of langer)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het best antwoord op deze vraag Ed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt.. die goedkope zijn vaak al binnen een half jaar kapot en ik heb er 2 nodig... toch eens proberen als de volgende weer eens de geest geeft, dank je +
het kan zijn dat het pompje door het trillen ergens tegenaan komt en dat dat hoorbaar is.

als hij weer bromt doe dan de stekker eruit en gelijk er weer in als je dat een paar keer doet achter elkaar wil het pompje ook nog wel eens rustiger gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ook een aquarium gehad en het verschilt wel erg per pompje. Ik legde er zelf een washandje onder om de trillingen te dempen. Daarnaast zo vrij mogelijk plaatsen, zodat hij nergens tegenaan trilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ophangen aan een elastiekje en het geluid is weg.....succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ook een beluchting in mijn aquarium gehangen maar dat brommen gaat niet weg,het hoort erbij,omdat er lucht doorheen wordt geblazen gaat het apparaat vanzelf brommen en ik denk niet dat je guppen hier erg veel last van hebben want ik heb er baby shubunkins in zitten maar het er nog niet gezien dat ze uit angst ofzo ervan weg zwommen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten meestal al rubberen nopjes onder om het brommen door trillen tegen te gaan. Dat voorkomt niet dat het apparaatje soms (ook door het trillen) verschuift. Het komt dan ergens tegenaan en dan hoor je het trillen nog meer. Zorg dat je voorkomt dat hij gaat schuiven door er een stukje schuimrubber onder te leggen.