kitten 8wk introduceren bij kater 7 maanden, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
garfield1982 Hoi, ja met 8 weken worden alle kittens opgehaald. Katertje is aantal weken nu geholpen. Dus als je even geen toezicht kan houden ivm met boodschappen doen oid dan de kittennapart zetten?

Antwoorden (2)

8 weken is wel heel erg jong, beter wacht je nog een maandje, dan is het kitten beter toegerust het nest en moeders te verlaten. Verder: is je katertje al gecastreerd? Zo niet, laat dat dan zo snel mogelijk doen.
Een jong kitten hoef je niet zo zorgvuldig te introduceren: zolang het beestje nog niet geslachtsrijp is vormen ze nog geen bedreiging.
Mocht je het kitten toch veel te jong in huis halen (voor een week of 12, 13), dan zou ik voorlopig wel toezicht houden, en de kleine voor de nacht apart zetten.

Toegevoegd na 1 uur:
Laat het kleintje bij aankomst wel even de kamer verkennen en een slaapje doen, voordat je het katertje toelaat. Anders wordt het wel heel erg enerverend voor de kleine.
Zet verder her en der bakjes neer (een teiltje van Blokker of zo is prima). Als zo'n kleintje moet, dan moet hij ook direct.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, ja met 8 weken worden alle kittens opgehaald. Katertje is aantal weken nu geholpen. Dus als je even geen toezicht kan houden ivm met boodschappen doen oid dan de kittennapart zetten?
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat zou ik de eerste week idd doen, totdat je zeker weet dat het goed gaat tussen die twee.
Zal allemaal wel loslopen, maar met 8 weken is het echt nog een klein humpie.
Dat is nog wel vroeg toen ik mijn kitten ging ophalen van van 3 maanden oud heb ik hem eerst gewoon in de keuken gelaten en naar een paar uur in de kamer laten rond lopen en pas in de avond me andere 2 katten toegevoegd