Kan je kuikens s’nachts zonder lamp houden in de garage?

Mijn kuiken is ( denk ik ) enkele weken oud. We hebben onlangs dit kuiken gekocht.We hebben wel geen warmtelamp, ze zitten bij ons binnen.
OVerdag mogen ze binnen terwijl de verwarming aan staat. Maar s’avonds piepen ze zoveel dat we ze in de garage steken. Kunnen ze dit overleven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (2)

Een kuiken wat nog niet in de veren zit, heeft in de garage een warmtelamp nodig.
Of verduister de boel met een handdoek erover, dan komt hij ook tot rust en piept niet meer zodat je hem niet naar de garage hoeft te verhuizen.
En heb je er nu 1, of meerdere?
Een kuiken alleen is niks gedaan, zet er een spiegel bij.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.hannyzijdehoen.nl/Hannyzijdehoen/index.php/informatie/kuikensopvoeden
Rieneke1
9 jaar geleden
Je hoeft het kuiken niet perse onder een warmte lamp te hagen, als je een peertje van 40 of 60 watt laag hangt dan kan het hier ook onder kruipen.

Het is heel snel of de lamp te warm of te koud is, als het dier midden onder de lamp gaat liggen is het koud, gaat het aan de rand van de cirkel liggen dan is het in het midden te heet.
Met 1 kuiken is dit iets lastiger, maar heb je meer dan moeten ze dus allemaal verspreid in de licht bundel gaan liggen