mijn 2goudvissen hebben allebij een beetje rozinge/rode kieuwen, is dit normaal? Want ik heb gehoord dat een ziekte kan zijn. Is dat ook zo?

zijn er anders nog medicijnen of is er iets tegen te doen? is het geen ziekte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het water ziet er vies en ongezond uit!
Hierdoor kunnen verschillende soorten ziekten ontstaan, die vissen normaal gesproken altijd al bij zich hebben.
Maar in schoon helder gezond water hebben ze er geen last van.
Mogelijk hebben deze sarassa en shubunkin kieuwrot.
Is op je foto absoluut niet te zien.
De echte oorzaak is mogelijk het ontbreken van een goede filter.
Er zijn medicijnen voor dit soort ziekten.
Soms wil het wel eens helpen.