Mijn konijn heeft een hockeybal tegen zijn neus gekregen. Wat moet ik doen?

Er kwam per ongeluk een hockeybal tegen het gaas van de kooi en het konijn heeft toen die bal tegen zijn neus gekregen. Hij lag een tijdje op zijn zij met bloed uit zijn neus en was een beetje aan het spartelen. Het leek een beetje op stuiptrekjes. Nu de volgende ochtend zit ie wel weer overeind en z'n neus bloed niet meer maar ik vraag me af wat ik moet doen.

Dat beest ademt natuurlijk door zijn neus en als daar een wond op zit kan ie daar denk ik best last van hebben. Is dit ook zo? Of moeten we de natuur zijn werk laten doen. Mag het konijn dan ook al weer uit zijn kooi?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Castle
9 jaar geleden
Je kan hem na laten kijken door een dierenarts.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik vind het onbegrijpelijk dat je gisteren niet meteen contact met een dierenarts hebt opgenomen. Je konijn had dan een prikje kunnen krijgen tegen eventuele zwellingen in de hersenen.
Maar dat kost wel geld....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat had wel gekund, maar het gebeurde rond 10 uur 's avonds
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn volgens mij altijd spoed dierenartsen. Misschien niet meteen om de hoek maar er heeft altijd iig 1 dierenarts spoeddienst. Nu heeft je konijn de hele nacht met waarschijnlijk vreselijke pijn gelopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus wat moet je nu doen is je vraag? Wat denk je! Telefoon pakken en de dierenarts bellen en VANDAAG gaan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat afschuwelijk! Ben heel benieuwd wat de dierenarts zal zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onbegrijpelijk dat je niet naar een spoed dierenarts hebt gebeld..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eh....naar de dierenarts bijvoorbeeld....!?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dieren niet de verzorging bieden die noodzakelijk is schande!

Het beste antwoord

Bel je dierenarts! Is deze dicht dan is er vaak een mogelijkheid voor een spoed dierenarts.

Je had eigenlijk de dag zelf de dierenarts (desnoods de spoeddienst) moeten bellen, was het alleen al om advies. Konijnen zijn prooidieren en zullen niet snel pijn laten merken, meestal als het te zien is ben je te laat.

Bel je dierenarts, vraag advies! Je nijn kan best wat gebroken hebben, hoe langer je wacht hoe moeilijker het straks is om het te laten genezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is heel goed mogelijk dat het konijn een hersenschudding heeft.
Ivana