Hoe een kip weer aan de leg krijgen?

Heb een paar mooie jonge kippen, leggen al 2 maanden eieren , maar nu opeens niets meer, geen enkel ei. Zelfde voer, genoeg licht, en nu ook nog mooi weer. Iemand tips wat ik eraan kan doen, Ik wil eitjes!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

het ligt er maar net aan wat voor kippen je hebt, niet alle kippen zijn er op gefokt om door te leggen. Als het een echt sier ras is zullen ze een tijdje leggen, dan willen ze normaal gesproken gaan broeden.

Als je de kippen aan de poten optilt voel je bij de cloaca 2 leg beenderen, als je daar makkelijk 2 vingers tussen kunt leggen, dan leggen ze nog, past er maar 1 vinger tussen dan zijn ze ( tijdelijk ) gestopt met leggen

Weet je zeker dat ze gestopt zijn met leggen, of vreten ze misschien zelf de eieren op, als kippen ooit kapotte eieren hebben gehad, leren ze ook erg snel eieren eten, en ja ze eten ook de schalen op

Toegevoegd na 1 uur:
Voldoende voer van goede kwaliteit, vers schoon water en voldoende licht gedurende 16 uur per dag zijn natuurlijk ook belangrijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onze kippen hebben ook weleens een aantal eieren kapot gegeten, maar aten toen de schaal niet op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben ze de kam mooi rood op de kop?
zien ze er verder gezond uit, nemen ze voldoende water en voer op?