Misschien wel, maar misschien ook niet, dat ligt eraan of hij aandrang gaat krijgen.
Om verrassingen te voorkomen zou ik voor nood toch even een teiltje neerzetten met flink papiersnippers, van de krant of keukenpapier.
Is voor jou wel zo prettig zodat hij niet gaat wildplassen, maar ook voor de kat, die niet hoeft te gaan zoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik mag hopen dat je deze vraag niet bedoelt als in: iedere nacht?
Dat je je kat overdag buiten de behoefte laat doen, en hem voor de nacht binnen houdt?
Dan is het antwoord een dikke nee, dat is uiterst onverstandig (en asociaal naar je buren toe, maar dat is een tweede).
Je wil kunnen controleren of je kat diarree heeft, verstopt zit, blaasontsteking heeft enz.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van mij een dikke plus voor het door jouw (tussen haakjes) asociaal benoemde aspect. M.vr.gr. TX
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mijn poes heeft op de bank gepist omdat de kattenbak een nacht in een andere kamer stond en de deur dicht zat.... Voor het risico zou ik het niet doen. Als ze moeten dan moeten ze en vinden dan wel een plekje, en meestal iets wat lekker zacht is en geen oud papierbak of de vloer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ de kat kan wel zonder, de bank niet. :-)
Nee het lijkt me heel onverstandig. Stel je voor jouw wc zit een hele nacht verstopt dat word dan ook moeilijk om het intehouden. Als je de kat toch een nacht weghoudt van de kattenbak moet je niet bang zijn voor uitwerpselen en urine.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel hangt ook van de kat zelf af.
Wat ze gewoon is, hoe 'gezond' ze is en zo meer.
Maar als ze gewoon is om te gaan in de nacht, neem haar dat dan niet af.

Ik ken katten die (toppunt volgens mij ) zelfs buiten de hele nacht zitten maar als ze binnen kunnen meteen naar de bak lopen.
Het opgekeerde kan ook. Katten die de hele nacht binnen zitten maar snachts lawaai maken als ze moeten gaan om buiten te mogen.
Een kat met 'ouderdomskwalen' bij mijn ouders die vroeger hele nachten buiten zat, blijft nu 23 u per dag binnen en gaat maar maximaal een uurtje per dag buiten. Maar op een bak wil ze niet gaan. Zelfs niet na een operatie want in dat 'ding' gaat ze niet.

Ik heb nog wel andere voorbeelden, maar ik denk dat duidelijk is wat ik wil zeggen.
Zie het als bij mensen.
Sommige mensen worden elke nacht verschillende keren wakker en gaan elke keer naar de wc. Sommige worden wel wakker maar houden liever in dan op te staan.
Anderen slapen door en doen niets.
9 jaar geleden
Ja zeker, het zal nattuurlijk wel fijner zijn voor je katten als ze een kattenbak hebben maar ze kunnen wel een nachtje zonder de kattenbak.
In dit geval dus dat de kattenbak er een nachtje niet is zal een kattenluikje ook erg fijn zijn. Dan kunnen de katten lekker naar buiten om een plasje of een poepje te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk niet. Je weet toch niet wanneer je kat naar de bak moet? Je moet toch zelf ook wel eens onverwachts naar de wc?