Hoe reinig je een vloer waar een hond op geplast heeft?

Mijn Chihuahua is 99 % zindelijk maar hij heeft vannacht toch een plasje gedaan op de vloer.
Maar ik krijg de geur nie weg.
Water, zeep, alles probeer ik maar je blijft t ruiken.
Als ik t zelf al ruik ruikt die hond het al helemaal aan dan blijven ze 'gaan'.
Hoe maak ik de vloer schoon?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het tapijt is, strooi er dan Biotex op en laat dit een nacht liggen. Dan stofzuigen.
Rieneke1
8 jaar geleden
Bij droge Biotex kunnen de enzymen hun werk niet doen.

Antwoorden (2)

Goedkope mogelijkheid: natte lap met heet sop van Biotex groen erop, plastic erover, en enkele uren in laten trekken.
Spoelen met water, nabehandelen met schoonmaakazijn.

Duurdere methode: insprayen met urine-off of een soortgelijk product (UF 2000, stalfris enz).
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik heb zelf ook een chiwawa en die plast alleen op de grond zodra zei het er ergens niet mee eens is, dit kan gaan om: weinig uitlaten, te laat eten, spanning, alleen zijn of etc

Het is goed schoon te maken door er eerst een doekje (of keukenpapier) op te leggen zodat het in de doek kan trekken.
vervolgens is het prima weg te krijgen met een sopje en desnoods een anti urine geur spray eroverheen spuiten
maar ik weet niet wat u voor een vloer heeft, want in tapijt blijft het meestal wel enigzins zitten