Wat zijn echteschootkatten?

Ik had een lief poesje maar die is 3 maand terug ineens niet meer thuis gekomen en langzamerhand begin ik eraan te denken om een nieuwe poes te nemen.
De poes die ik had sliep elke avond op mijn bed, lag altijd bij me, wilde altijd mijn aandacht etc. Ik wil heel graag weer zo'n poes. Nu vraag ik me af welke kattensoorten een aanhalig karakter hebben.
De poes die ik had was gewoon een europese korthaar, dus ik had geluk dat het zo'n aanhalig poesje was.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De ene poes is aanhaliger dan de ander, dat is een kwestie van karakter.

Los daarvan: de beste kans op een lieve poes die geen probleemgedrag vertoont, heb je als je een goed gesocialiseerd dier in huis haalt. Dat houdt in dat de poes tot week 15 bij moeder en nestgenootjes heeft kunnen blijven, en van hun belangrijke dingen heeft kunnen leren, zoals omgaan met frustratie en andere zaken die van belang zijn voor een kat.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke + Ik vroeg mij alleen af is het niet zo dat sommige raskatten wat meer knuffeliger zijn? Ik dacht dat een ragdoll bijvoorbeeld een knap aanhankelijke kat was.
Rieneke1
8 jaar geleden
Soeske, ook raskatten zijn individuen, en garantie op karakter heb je nooit.
Bovendien zijn sommige rassen veel rustiger dan andere rassen, maar dat moet niet verward worden met aanhankelijkheid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in. Bedankt ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ligt er ook aan wat je bedoelt met aanhankelijkheid. Ik heb zelf twee poezen, een pers en een huis-tuin-en keukenpoes. (Europese korthaar). Perzen staan geloof ik wel bekend om een aanhankelijk karakter. Nu wil mijn Pers inderdaad graag geaaid worden en loopt als je op de bank zit constant om je heen te draaien om geaaid te worden. De andere poes echter komt echt op schoot liggen slapen. Alhoewel mijn Pers wel van aaien houdt, komt ze nooit op schoot. Bovendien achtervolgt mijn andere poes me in huis, terwijl de Pers gewoon op haar plekje blijft.