Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer gaan vlooien dood zonder huiskat?

Ik heb al 2 weken vlooien van mijn kat die nu elders ondergebracht is. Hoe lang duurt het voor deze dood gaan want bloed of een warme plek hebben ze nu niet meer.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kattenvlooien kunnen heel lang overleven zonder kat. Je kunt na anderhalf jaar nog nieuwe vlooien krijgen.
De eitjes kunnen namelijk ook nog na anderhalf jaar uitkomen.
Vlooien leven ook op uitwerpselen van andere vlooien en op huidschilfers. En lichaamswarmte en bloed hebben vlooien niet perse nodig.

In de bron staat goede informatie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vlooien kunnen tot 6 maanden zonder bloed.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Mensenbloed lusten ze ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies, ik ben zowel een goede voedingsbron voor hondenvlooien als voor kattenvlooien. Niet fijn!
Plaats in elke kamer een soepteloor gevuld met water , in het midden zet je een kaars . Als het donker is laat je de kaars branden, de vlooien springen naar het licht en verdrinken in het water. Tel iedere dag de vlooien in het water.Na verloop van tijd mindert het aantal verdronken vlooien, en als je goed poetst in huis , ontneem je ze ook nog voedsel om te overleven en zal je de vlooien dunner en kleiner zien worden. Na weken tot enkele maanden ligt er geen verdronken vlooi meer in het water en met grondig poetsen zijn ook de eitjes weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding