Waarom doet mijn konijn als of hij dood is?

Dit gaat als volgt

Rekt zich helemaal uit,
Snuffelt aan de grond van haar bak
Glijt onderuit en blijft vervolgens liggen tot je langskoopt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn een heleboel konijnen die zo doen, dat is gewoon normaal. Als je je echt zorgen maakt, kun je ook de dierenarts bellen, deze kunnen je in ieder geval beter helpen dan ik. Bronnen:
- http://forum.fok.nl/topic/996355

Antwoorden (2)

Het lijkt mij dat het konijn zich helemaal op zijn gemak voelt in zijn hok. Blijkbaar verzorg je hem heel goed. Hij kan zich dus heerlijk ontspannen en dat doet hij, zo te lezen.

Als er dan buiten de kooi iets gebeurt waardoor hij weer alert moet zijn (-er loopt iemand langs-), dan beweegt hij weer.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit lijkt mij ook, ik heb het even opgezocht.
http://www.dierentrainer.nl/Naslagwerk-konijnen/konijnentaal
Rieneke1
8 jaar geleden
Mijn idee ook, +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt. +
Bij te grote warmte zoeken konijnen de koelte op door languit op de grond te liggen.
Voel maar met je hand op de plek waar ze ligt, de grond is daar aanmerkelijk koeler dan je denkt. Dat is een verademing voor haar.
Konijnen hebben het gauw warm als de temperatuur boven de 20 graden komt.
Ivana