kan ik mijn baby konijntje bij ander nest leggen?!

Hallo ik heb een 2 konijnen waarvan eentje gisteren bevallen is en eentje van vandaag maar die van vandaag zorg niet goed voor die kleintje na laatste bevalling is ze gelijk weg gegaan ze ging niet eens eerste melk geven mijn vraag is kan ik die baby's van vandaag bij die nest van gisteren leggen of ze accepteer ze het baby's niet?
die van gisteren heeft 2 baby's en konijnen hebben 8 tepels dus genoeg ruimte ik heb net baby's melk gegeven .

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Je kunt jongen die vrijwel even oud zijn goed in een ander nest onderbrengen. Dat moet ook anders zijn de verlaten jongen verloren. Zorg er dan wel voor dat ze allemaal dezelfde geur afgeven. Het gemakkelijkst gaat dat door alle jongen, zowel degene die je in het andere nest wilt onderbrengen als degene die al in dat nest liggen, met een kwastje gedoopt in een sterk geurende stof, een streek over de kop te geven. Het onderstaande boek raadt petroleum aan, maar dat heb je waarschijnlijk niet in huis en is ook niet goed. Citonella olie of pepermuntolie is ook zeer geschikt. Succes ermee en snel ingrijpen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt
Zal u advies op volgen
Rieneke1
8 jaar geleden
Maarten, dat lijkt me een vreemd advies: heb je dan geen kans dat moeders de kinders geen van allen meer accepteert?
Ik zou eerder de jongen goed door elkaar husselen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
inderdaad, het nieuwe konijntje moet hetzelfde gaan ruiken als de andere.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke, het advies komt uit een boekje dat ik heb leren kennen als een deskundig en betrouwbaar naslagwerkje. De schrijver heeft dit hoogstwaarschijnlijk op eigen ervaringen gebaseerd. Hij stelt: de petroleumgeur overheerst dan de nestgeur en de voedster neemt de vreemde jongen zonder meer aan. Tegen de tijd dat de aangebrachte geurstof is vervlogen zijn de jongen wel zodanig door elkaar gekropen dat ze hetzelfde ruiken. Agapornis kan ons misschien vertellen hoe het is gegaan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry jongens voor laat reactie ik heb beetje urine van mama op die baby gesmeerd en bij haar eigen baby's heb ik met handdoek haar eigen baby's geaaid en moeder dacht gewoon dat haar baby's was .
Hahahah Dom