Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk ras is deze kat?

Welk ras zien jullie in deze kater? (Sorry voor de wazige foto's, heb geen betere)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik van uit de foto kan op maken is het een Noorse boskat (of een kruising hiervan)

Een Noor is groter dan de gemiddelde huiskat (Europese korthaar) en heeft pluimpje op en uit zijn oren. Ook herkenbaar aan de pluimstaart. In de winter hebben deze katten een flinke vacht, die weer af neemt in de zomer.

Bij dit ras zijn meerdere kleur slagen toegestaan, waaronder ook dit gestreepte patroon (cypers).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt mij nu een rasloze kat,al heeft er vroeger aan zijn staart te zien wel ergens een raskat tussen gezeten bv een maine coon zou kunnen.
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden
Hij lijkt op de Siberische kat (genaamd Koshka) die een vriend van mij (getrouwd met Olga, uit Irkoetsk in Siberie) had. gekenmerkt door niet heel lang (maar wel op de staart) en erg wollig, heel zacht en dik haar. Trouwens geen idee of dit een erkend kattenras is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een Europese Korthaar ook wel Huis- Tuin- en Keukenkat [HTK] genoemd,
Het is een cyperse kat, dat is zijn tekening.

Je hebt ook zwarte, zwart/witte, wit/zwarte, oranje-bruine... maar die worden rood genoemd , lapjes [torti met of zonder wit] en tot slot witte katten [meestal doof, soms 2 verschillende kleuren ogen].

Vele mogelijkheden van kruisingen/raskatten die "vreemd" zijn gegaan :-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding