ik heb 1 tortelduif hoe kan ik aan uiterlijke kenmerken zien of het een mannetje of vrouwtje is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Tortelduiven (de tamme vorm betreft meestal lachduifjes maar dat maakt voor het antwoord niet uit) tonen geen uiterlijke geslachtsverschillen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe zou ik er dan achter kunnen komen wat het geslacht is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan je lezen in de link die ik je gegeven heb. Let op het gedrag, Als ze zich willen voortplanten gaan mannetjes buigingen maken. Maar als je er toch maar een hebt maakt het geslacht toch niet uit? Je wilt dan blijkbaar niet met ze fokken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik wil een koppel maar heb er een keer een gekregen zonder dat we wisten welk geslacht het had,ik wil er nu dus nog een zodat ik een koppel heb maar weet niet welk geslacht het is
Rieneke1
8 jaar geleden
@wilbert, goed dat je het beestje niet alleen wil houden, het zijn echte gezelligheidsdiertjes. Ik hoop ook dat ze een behoorlijke vliegkooi hebben.
Je kan het beste eens vragen bij een echte liefhebber die weet of hij je een man of een vrouw meegeeft. @Maarten, plus. Je ziet het idd alleen aan het gedrag, of je moet laparoscopisch onderzoek laten doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een biochemicus kan het geslacht inderdaad best bepalen maar om nu elke huisdierliefhebber aan te raden naar een laboratorium te gaan gaat mij te ver.
Rieneke1
8 jaar geleden
Dat gebeurt niet in een lab, maar bij een gespecialiseerde dierenarts.
Je hoort het mij ook niet aanraden, ik vermeld het alleen om het antwoord compleet te maken :)
Rieneke1
8 jaar geleden
Correctie, het heet endoscopie, geen laparoscopie, en het kan idd ook via DNA bepaling in een lab.
Zo leer ik nog eens wat :) http://www.koppiekrauw.com/Papa-kennis/pape-sexualiteit/pape-sexualiteit-geslachtsbepaling.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor jullie reacties