Kan je als een dier gechipt is ook zien wanneer deze is gechipt?

Ik zie dat mijn weggelopen kitten is teruggevonden via Amivedi, echter niet door ons. De kitten was eerder niet gechipt en ik vraag me af of de mensen die de kitten hebben gevonden niet stiekem zelf het katje hebben gechipt zodat ze hem konden houden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op de chip staat geen informatie over wanneer het dier gechipt is, dus bij uitlezen kom je daar niets over aan de weet.
Het chippen van een dier geeft je trouwens niet automatisch eigendomsrechten.
Rieneke1
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Maar als het chipnummer in het paspoort/op de stamboom is vermeld en je kunt dat tonen, dan is het toch wel een bewijs van eigendom?
Rieneke1
8 jaar geleden
Over stambomen kan ik geen zinnig woord zeggen, maar het staat mij vrij bij wijze van spreken een kat bij jou uit de voortuin te snaaien, en die bij de dierenarts van een chip en een paspoort te laten voorzien.
Toch ben jij dan nog steeds de wettige eigenaar.
Rieneke1
8 jaar geleden
Lees even bij het stukje wat over registratie gaat. http://www.chipjedier.nl/3NB