Welke warmtelamp is goed voor mijn schildpadden?

Ik heb in de 6 jaar dat ik mijn schildpadden heb nooit een warmtelamp gebruikt omdat het op mijn kamer warm genoeg is maar de winter komt eraan en ik zie nu in dat het noodzakelijk is dus mijn vraag is : welke warmtelamp raden jullie aan voor mijn 2 schildpadden?
Mvg Sam

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Ik zou een 100 watt gloeilamp gebruiken.
Je kunt met een thermometer controleren of je de gewenste temperatuur bereikt.
Hang de lamp zo dat niet de hele ruimte verwarmd wordt, de schilpadden zullen dan zelf aangeven waar ze het aangenaam vinden, als ze echt in het middelpunt van de lamp gaan, is het misschien nog te koud, kruipen ze uit de verwarmde cirkel, dan vinden ze het daar te warm.

De warmte kun je dan regelen door de lamp hoger en lager te hangen.

Blijf kijken naar de dieren, ze geven zelf wat ze aangenaam vinden