kunnen konijnen dronken worden?

Zonder dood te gaan of ziek te worden? En welke andere dieren kunnen dronken worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Er zijn verhalen in overvloed over dieren die een slokje (teveel) op hebben. In 2004 meldde Reuters dat een zwarte beer uit het Baker Lake Resort in Washington State buiten bewustzijn raakte na stevig aan het bier te hebben gezeten. En in oktober 2011 verhaalde de Associated Press over 6 Indiase olifanten uit de noordoostelijke staat Meghalaya. De olifanten hadden een zelfgemaakt rijstbrouwsel opgeslurpt en kregen een ongeluk met een electriciteitspaal. Daarbij elektrocuteerden ze zichzelf. Zelfs Charles Darwin schreef al in The Descent of Man dat apen een sterke voorkeur hebben voor alcoholische dranken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit gebeurt in de natuur ook wel eens. Als een dier een paar stukken fruit eet die al goed aan het fermenteren/gisten zijn, krijgt hij op een natuurlijke wijze alcohol in zijn lichaam. Dieren kunnen echter minder goed tegen blootstelling aan alcohol dan de mens. Dat heeft te maken met het feit dat hun lichaam er minder goed tegen kan en ze natuurlijk niet getraind zijn in het drinken van alcoholische drankjes.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ maar minder goed ertegen kunnen?
Voor zover ik weet is dat enkel gewenning,
dit is vast wel eens bij (apen?) getest.
http://www.wistjedatje.com/?weetje=56
(die link naar bbc verteld meer)

Andere antwoorden (2)

Ja. Elk dier dat teveel alcohol binnenkrijgt kan dronken worden. Konijnen lopen die kans als ze teveel gegiste bessen eten. Daarin zit een beetje alcohol. Alcoholhoudende drank, als je hen dat aanbiedt, zullen ze niet opdrinken dus op die manier kunnen ze niet dronken worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dieren kunnen dronken worden. Een druppeltje alcohol is wel al heel veel voor een klein dier. Dit jaar is er een egeltje geweest dat alcohol op had gedronken. Hij heeft het zover ik weet wel overleefd. Misschien dat dit je vraag beantwoordt.

http://www.nu.nl/binnenland/4059540/dronken-egel-van-straat-gehaald-in-arnhem.html

Dus ja een konijn kan dronken worden net als alle andere dieren. Het is wel gevaarlijk.