wat is een alternative bron van eiwit voor een hamster naast het reguliere voer?

Mijn hamster heeft een eiwit tekort omdat hij bepaalde brokjes in zijn voer niet eet, ik kan hellaas niet aan meelwormen komen en ook heb ik al eieren geprobeert maar dit kan ik niet elke 2 weken doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
Ritsuka
8 jaar geleden
meelwormen liggen gewoon bij de dierenwinkel volgens mij, Intratuin en Tuinland heb ik ze ook gezien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal dan wel een keer bij intratuin kijken. Zitten ze in zo'n plastic bakje?
Ritsuka
8 jaar geleden
gedroogde meelwormen in een zakje had ik gezien, bij de buitenvogel afdeling

Het beste antwoord

Er zijn genoeg anderen alternatieven bronnen van eiwitten. Eiwitten kan je verdelen in dierlijke eiwitten en plantaardige eiwitten. Dierlijke eiwitten zit vooral in vlees en dierlijke producten en plantaardige eiwitten vooral in brood, graanproducten, peulvruchten en sojabonen. Dierlijk eiwit in de vorm van meelwormen, hardgekookt ei of een hondenbrok vinden ze heel lekker. Maar je geeft aan dat ze geen ei lust, en dat je meelwormen niet kunt vinden. Waarom kun je geen meelwormen vinden? Die zijn in bijna alle dierenwinkels wel te vinden, maar goed. Hondenbrokken kun je dan zeker proberen! Geef geen kattenbrokken, want deze zijn veel te zout. Wat voor brokjes eet ze dan niet precies? Ik zal je een paar voorbeelden geven en dan kun je zelf bekijken wat er tussen zit, wat ze niet eet en wat ze misschien wel eet. Zo heb je zonnebloemzaad, het is rijk aan eiwitten. Ook bevat het veel vitamine B1 en B6, wat goed is voor de hamster. Ook brinta pap is een goed alternatief, rijk aan eiwitten. Anders staan er nog enkele voorbeelden op http://www.dwerghamster.nl/algemeen/voeding/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kippen eten veel meelwormen, bij kippen afdelingen kan je zeker die meelwormen eten. hoe kwam u er trouwens achter dat hij een tekort had?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij werd kaal op zijn rug en de haren leken nat te zijn terwijl dit niet het geval was en hij laat altijd 1 brokje liggen toen heb ik opgezocht wat daarin zat tien heb ik hem ei gegeven en hij kreeg toen zijn vacht terug.