Wat kan ik doen aan mijn kat met rode ogen?

Mijn kitten van 5 maanden heeft sinds donderdag traanoogjes en kneep ze een beetje dicht. Ik heb toen de dierenarts gebeld en die zei dat ik een zalfje moest gebruiken. Dat gebruiken we nu voor 2 dagen en nu lijkt het erger. De binnenste oogleden zijn nu erg rood namelijk. Verder is ze wel erg actief en lijkt ze geen pijn of jeuk te hebben.. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Rieneke1
8 jaar geleden
Cavasan ?
Ivana
8 jaar geleden
Was het eens uit met lauwe kamillenthee. Ontsmet en verzacht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Snottert/niest ze niet? En heeft ze geen naar binnen gekrulde oogleden (entropion)?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Ze snotterd en niest inderdaad niet. Ze is gewoon lekker speels nog. Ook geen naar binnengekrulde oogleden voor wat ik kan zien.

Antwoorden (1)

Sommige katten reageren niet zoals verwacht op sommige oogzalfjes.
Je kan het beste weer even contact opnemen met je dierenarts of de vervanger. Wellicht is het beter te stoppen, en maandag over te stappen op een ander zalfje.
Rieneke1