wat zijn dit voor diertjes?

Sinds gisteren zie ik ze opeens overal lopen.... Muren, grond etc. Vraag me af wat het is, iemand een idee? Ze hebben vleugeltjes....

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ziet eruit als een Stegobium paniceum, een broodkevertje. Het volwassen beestje is onschadelijk, maar z'n nakomelingen zijn larven die jouw voorraad zetmeelhoudend voedsel, zoals koeken, brood, bouillonblokjes, beschuiten, macaroni, graan, meel en dergelijke aangevreten kunnen hebben. Dus ga je keukenkastjes maar eens langs om de verpakkingen te controleren...
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gekke is alleen dat ze juist op die plekken niet lopen...
Amadea
7 jaar geleden
Nee, de larven zijn piepkleine roomwitte wurmpjes met lichtbruine kopjes.