Wie zijn gemiddeld slimmer, honden of katten?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik bedoel: wie zijn gemiddeld inteligenter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

maar ha ha het is maar wat je onder slim verstaat : een kat kan je geen kunstjes laten doen : die denkt al snel : ja bekijk het maar doe het lekker zelf.....

waarom een hond dat wel doet ? bijv. als je een stok gooit dan gaat ie keihard voor je rennen.....

of dit nou slim gedrag te noemen is weet ik ook niet ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan je geen antwoord op te geven. Dit zou hetzelfde zijn als je vraagt: Wie is slimmer: een westers persoon of een bosjesman? Iedereen weet wat voor hem van belang is. Dit zegt niets over de intelligentie. Intelligentie is namelijk niet makkelijk te meten (als het al echt te meten is).

Wat je hier nu vraagt komt bijna neer op: wie is slimmer: een appel of een peer (letterlijk appels met peren vergelijken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat is slimmer, want die heeft personeel.

Een hond heeft een baas.

Toegevoegd na 2 minuten:
En verder volgen ze beide gewoon hun instict.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de nederlander zegt: ik ben slim, ik liep al met 10 maanden
de belg zegt: ik ben slimmer, ik liet me dragen tot ik 3 jaar was
Appels met peren vergelijken, dat gaat gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst wil ik ingaan op het woord slim. Slim zijn is een menselijke eigenschap die zich moeilijk naar dieren kaat tranporteren. Katten en honden kunje dingen leren. Niet het leren op zich is niet een teken van slim zijn, maar de manier waarop.
Een hond kun je eenvudig door conditionering alles laten doen wat jij wilt zonder dat de hond zich zal afvragen of dat wel goed is.
Bij de kat werkt dat net even iets anders, er is een gezegde dat luidt; een hond heeft een baas en een kat personeel.
Honden (roedeldieren)zullen ook veel makkelijker wat doen voor hun baas en zijn veel werkbaarder. Een kat doet gewoon wat voor hem vhet voordeligst is (beloning)
Wat da laatste betreft zou ik gaan voor de kat immers die krijgt meestal bij een baas meer voor elkaar zonder er iets voor te (hoeven) doen.
Maar doordat de hond zo`n trouwe viervoeter is neemt hij wel een grotere plaats in binnen het gezin (als daar sprake van is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond heeft een baas, maar een kat heeft personeel.
Dus wie is er dan de slimste?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hond heeft ook personeel, om eerlijk te zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je je opgeworpen, maar breng jij hem dan de krant en zijn pantoffels. Je snapt wel wat ik bedoel. Zo niet gooi dan maar eens een stok weg en probeer je kat die maar te laten apporteren.
Een hond is volgens mij slimmer.Ik ken geen kat die zo'n grote woordenschat herkent als onze honden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat heeft die woordenschat meestal niet nodig om te krijgen wat hij wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook aan de katteneigenaren liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel gedrag van dieren wordt bepaald door de eigenaar, vooral bij honden, katten trekken zich veel minder aan van wat de baas wil maar zullen toch onder invloed staan van diens wil.
Ik denk dat het ongeveer gelijk is... alleen hebben de beestjes een volkomen verschillende aard...katten zijn egocentrisch en op eigen belang gericht... waarin ze heel slim kunnen zijn...maar honden zijn sociaal gericht, en daardoor in staat om bv geleidehond te worden...en hele gecompliceerde taken te verrichten...zonder die will to please zou dat bij honden net zo min als bij katten lukken...het heeft dus niet alleen met intelligentie te maken, dat je geen geleidekatten hebt...

En het sociale gedrag van honden...is dat dom...? Nou wij mensen hebben daar van nature ook een handje van... zoals alle groepsdieren trouwens... het is n.l. goed voor de groep... katten hebben als solitairen deze eigenschap niet nodig.... stel je voor dat mensen precies zo zouden zijn als katten... moet je toch niet aan denken...
Stiekem zouden we dat misschien allemaal wel eens willen... misschien reageren we daarom zo 'vertederd op kattengedrag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond is veel slimmer, kijk b.v. maar eens wat een blindengeleide hond kan en een politiehond, noem maar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide zijn helemaal niet slim, ze zijn alleen maar
instinctief, volgens mij zijn honden(over het algemeen) instinktiever.