Wat gebeurt er al een zwaan dood gaat?

Zwanen leven altijd in tweetallen, een mannetje en een vrouwtje. wat gebeurt er als er een dood gaat.. blijft de ander dan alleen of zoekt deze weer een nieuwe partner. en hoe vind hij dan een nieuwe partner..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hji blijft eerst een tijdje alleen.
Daarna plaats hij een contactadvertentie in de plaatselijke krant;-)

Het beste antwoord

Zwanen zijn erg trouw. Als er 1 sterft kan de ander daar lang om rouwen voor hij/zij weer een andere zwaan toe laat. Soms jaren, maar... het schijnt dat ook zwanen wel eens uit elkaar gaan. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die gescheiden zwanen waren wel een uitzondering trouwens, waar deskundigen heel verbaasd over waren, omdat ze het tot dan toe nog nooit gezien hadden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (2)

Hij vind een nieuwe partner op dezelfde manier als hij ooit zijn oude partner gevonden heeft.
Misschien is zijn nieuwe partner ook wel weduwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwanen blijven lang wachten op de verdwenen partner.
wij kunnen gerust een zieke of gewonde zwaan opnemen voor weken, en bij uitzetten zal de partner nog steeds in de buurt zijn.
als het paarseizoen weer begint, zullen de meeste zwanen zich echter weer een nieuwe partner kiezen.
Rieneke1