Hoe weet ik of mijn kat te dik is?

Mijn kat is heel erg groot en is enorm gefixeerd op eten. Hij is groter dan een gemiddelde kat, dus wil hij denk ik ook meer eten. Hoe weet ik of hij te dik is?
Ik zie wel eens een standaardadvies, maar mijn kat is een hele grote kat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

ik kan je geen gewicht geven.
bekijk en bevoel je kat: je moet de ribben niet zien, maar wel makkelijk kunnen voelen.
ik heb alleen huis tuin- en keukenkatten.
de grootste is een grove boerenkat, en weegt bijna 7 kg, zonder te dik te zijn.
daarentegen heeft drop een oosterse bouw, en weegt een goede 4 kg.
ook hij is niet te dik of te dun.
het is dus afhankelijk van de bouw.

wellicht is een bezoekje aan de dierenarts aan te raden.
katten met diabetes of een verhoogde schildklierwerking zijn obsessieve eters.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je zachtjes aaiend zijn ribben niet meer kan voelen, dan is 'ie te dik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kat heeft een goed gewicht als de ribben gemakkelijk te voelen zijn en er een zichtbare taille is.

Als je het precies wilt weten moet je even aangeven om welk ras het gaat, hoe oud ie is en of het om een kater of poes gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de natuurlijke kenmerken en contouren niet meer zichtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aai langs zijn/haar flanken, niet harder als dat je hem/haar
normaal aait, voel je zij/haar ribben? Dan is het goed,
voel je ze niet, dan is je kat te dik.