Hoe oud worden wandelende bladeren gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je wandelende takken??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wandelende bladeren bestaan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep de wandelende bladeren.
jc54
13 jaar geleden
Wel erg flauw hè, om nu te zeggen dat ze met de herfst afsterven..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet er wel om lachen hoor jc54 :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ohh...ik dacht hij is aan het hallucineren!

Het beste antwoord

De informatie op deze sites is ook heel interessant: http://www.nbat.nl/aquarium3/wandelblad.html
http://www.ongewoonongewerveld.nl/wandelende-takken/soorten/phyllium/
http://members.multimania.nl/handamen/takken/species/psg072.htm
maar helaas wordt er niet op vermeld hoe oud ze worden.
Ze krijgen zelfs net als bladeren bruine vlekken!
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Van wandelende bladeren heb ik geen info gevonden, maar van wandelende takken het volgende:

De leeftijd die een wandelende tak kan bereiken hangt af van het soort. Grotere soorten leven vaak langer dan kleinere. Vrouwtjes leven ook vaak een stuk langer dan mannetjes als ze eenmaal volwassen zijn. Over het algemeen duurt het 4 tot 8 maanden voordat een wandelende tak volwassen is. Daarna leven zij nog 3 maanden tot een jaar. De temperatuur waarbij de dieren leven beïnvloed hun levensduur ook: als zij kouder gehouden worden leven zij langer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mooi plaatje van een wandelend blad:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje, had ik zo gauw niet aan gedacht.
Mooi plaatje ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een geweldige foto, stukje evolutie ten top!
Aanpassen of verdwijnen.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een mooie dier wist niet dat die bestonden
hier meer antwoord op je vraag
http://www.wandelendetakken.be/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leeftijd die een wandelende tak kan bereiken hangt af van het soort. Grotere soorten leven vaak langer dan kleinere. Vrouwtjes leven ook vaak een stuk langer dan mannetjes als ze eenmaal volwassen zijn. Over het algemeen duurt het 4 tot 8 maanden voordat een wandelende tak volwassen is. Daarna leven zij nog 3 maanden tot een jaar. De temperatuur waarbij de dieren leven beïnvloed hun levensduur ook: als zij kouder gehouden worden leven zij langer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees voor meer informatie deze onderstaande site.