Hoeveel citroenzuur moet je gebruiken om een senseo te ontkalken?

Ik wil mijn senseo ontkalken en heb gelezen dat je hier ook citroenzuur voor kunt gebruiken i.p.v. de dure ontkalk van senseo zelf,maar ik weet alleen niet hoeveel je van het citroenzuurpoeder moet gebruiken hiervoor.
Iemand hier die het wel weet?

Toegevoegd na 4 dagen:
Helaas geen antwoord op mijn vraag gekregen dus ik ben zelf even bezig geweest met zoeken en heb het antwoord gevonden.
Je mag 50 gram citroenzuur gebruiken per ontkalking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want juist azijn is niet geschikt voor de senseo om,dat het delen aantast en met citroenzuur heb je dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Of schoonmaakazijn, nog beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het ook niet,maar ik had ergens gelezen dat de ontkalker van senseo ook een soort citroenzuur is en je dan net zo goed een zak citroenzuurpoeder kunt kopen omdat dit net zo goed werkt en stukken goedkoper is,maar ik wil alleen weten hoeveel ik ervan nodig heb om te ontkalken.

Antwoorden (2)

een litertje azijn volstaat - daarna 3 x doorspoelen met water
Bronnen:
12 jaar geleden
Dit is een tip:

http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/1009/senseo-ontkalken-met-azijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik ook gelezen,maar schoonmaakazijn is slecht voor de senseo.