waar kan ik een speciaal mes kopen?

Wij waren van de zomer op bezoek bij een pretpark. Daar verkochten ze gefrituurde aardappelen. Geen patat of schijfjes. De aardappel werd in zijn geheel in een machine gestopt met een cocktailprikker er dwars doorheen. In deze machine werd hij rondom gesneden zodat het een soort van slinger werd. Daarna gefrituurd. Nu ben ik benieuwd of er eenzelfde soort mes is welke gewoon voor huis tuin en keukengebruik is. Geen machine dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shit, ik weet wat je bedoelt. Ik was met school in Rome, en op de markt verkochten ze dat soort mesjes om groente in mooie krullende slierten te snijden. Maar tenzij je toevallig langs Rome komt, kan ik je niet helpen :(

Antwoorden (2)

in een kookwinkel of ook wel bij xenos/blokker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens in een kookwinkel naar een (groente)spiraalsnijder.
Je kunt hem ook gebruiken voor komkommers e.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb er ook een, als toegift bij een rasp ofzo(op een braderie gekocht, daar vind je ze ook wel, maar het is nu geen braderietijd)