Is het noodzakelijk om zonnebrandcreme te gebruiken als je onder een zonnehemel gaat?

Zaterdag gaan we onze zonnehemel ophalen. Een zegen voor een "melkfles" zoals ik, maar omdat ik zo bleek ben en dus gauw verbrand in de zon, vroeg ik me af of het noodzakelijk is om ook onder de zonnehemel zonnebrandcreme te gebruiken. Of doet dat het effect juist teniet? We hebben hier beiden namelijk geen ervaring mee.... Oh ja, we hebben hem aangeschaft via marktplaats, dus aan adviezen als "vraag het de verkoper" heb ik helaas weinig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ja, het is zeker aan te raden om speciale creme voor onder de zonnebank te gebruiken. GEEN gewone zonnebrand gebruiken!! Ik heb goede ervaring met het merk Biodermal en dan met name de produktenserie speciaal voor de zonnebank, genaamd Sun Tan. Biodermal is gewoon te koop bij de drogist :) En gelijkmatig opbouwen onder de zonnebank. Begin met 5 minuten en kijk hoe je erop reageert. Bouw het langzaam op. Ga ook niet elke dag eronder.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is speciale zonnebankcreme, die kun je gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is noodzakelijk omdat, net als de zon, een zonnebank meehelpt aan huidveroudering en uitdroging van je huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnebrandcreme heeft tot doel om de periode te verlengen dat je zonder problemen in de zon kan blijven. Oftewel je verbrand later, oftewel je wordt later of minder bruin.
Zonnebrandcreme bij een zonnehemel is vergelijkbaar met remmen en gas geven tegelijk.
Beter kan je aftersun creme kopen om het uitdrogend effect van zon(nehemel)licht op je huid te managen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is toch kankerverwekkend? En spf zorgt er toch voor dat uva en uvb tegen gehouden worden?