In mijn koelkast blijft binnenin ijs aanvriezen, hoe kan dit?

Hij lijkt goed af te sluiten, ook na test om de zaklamp aan in de koelkast te leggen.
De thermostaat schakelt NIET, ook niet als ik deze op 1 zet. (wel als ik hem verder uitdraai natuurlijk).
Nu heb ik de thermostaat vervangen (€70,-) en schakelt deze nog steeds niet.
Als ik de themperatuur meet geeft deze 6 tot 8 graden aan.
Ook hoor ik de koelkast altijd aanstaan.
Wat kan de rede zijn dat hij niet afslaat of kouder word?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
hoe oud is uw koelkast?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze is 8 jaar oud

Het beste antwoord

Of te weining koelvloeistof zet hem eens 24 uur uit kan alle voeistof terug lopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga ik eens proberen, thanks
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb hem 24uur uitgezet, aangezet en ben 2 weken op vakantie geweest (dus niet opengedaan).
Bij terugkomst was de koelkast tegen de 4 graden maar hoor m nog steeds brommen met een ijslaagje tegen de achterkant. Stel als t de afdichting dan moet zijn, hoe test ik dit?
In ieder geval voor je "beste antwoord" al ben ik er eerlijk gezegd nog niet achter wat t nu echt was/is :)

Andere antwoorden (2)

Wat ik kan bedenken is dat de afsluiting van de deur niet meer goed is,dan blijft de kast werken.controleer de rubberen afsluiting en vervang deze eventueel.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik al zei lijkt deze wel goed af te sluiten
Er kan blijkbaar veel vochtige (dus warme) lucht binnenkomen. Hierdoor heb je condens wat weer bevriest. Ook het feit dat ie altijd aan staat bevestigt dit. De isolatie is dus slecht, of je deur sluit niet meer. Misschien voel je het zelfs aan de buitenkant langs de rubberen afdichting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan t eigelijk bijna niet geloven, op meerdere manieren getest, rubbers zijn schoon, raken overal, een zaklamp in de koelkast zie je nergens meer rondom als hij dicht is. Hoe kan ik dit verder testen?